Lekcja 21 – Wezwanie karetki pogotowia

Kliknij w odtwarzacz i ucz się razem z nami:

LEKTION 21

  • Operator: Notrufzentrale, bitte geben Sie den Grund Ihres Anrufs an.
  • Anrufer: Es ist ein medizinischer Notfall! Meine Mutter ist bewusstlos.
  • Operator: Verstehe. Bleiben Sie bitte ruhig. Wo befinden Sie sich?
  • Anrufer: Ich bin zu Hause in der Mainstraße 123.
  • Operator: Gut. Ich schicke sofort Hilfe zu Ihnen. Wie ist Ihr Name?
  • Anrufer: Mein Name ist Lisa Mustermann.
  • Operator: Danke, Lisa. Kann ich Ihre Telefonnummer haben, falls wir Sie zurückrufen müssen?
  • Anrufer: Natürlich, meine Nummer ist 0123456789.
  • Operator: Gut. Beschreiben Sie mir bitte den Zustand Ihrer Mutter. Atmet sie noch?
  • Anrufer: Ja, sie atmet, aber sie reagiert nicht auf äußere Reize.
  • Operator: Verstanden. Bleiben Sie am Telefon. Die Rettungskräfte sind unterwegs. Versuchen Sie, Ihre Mutter bequem zu lagern, ohne ihren Kopf zu bewegen. Halten Sie die Umgebung frei von Gefahren.
  • Anrufer: Verstanden, ich kümmere mich darum. Bitte beeilen Sie sich!
  • Operator: Wir geben unser Bestes. Die Rettungskräfte sind bereits auf dem Weg.
  • Operator: Centrum Powiadamiania Ratunkowego, proszę powiedzieć, jaki jest powód Państwa połączenia.
  • Osoba dzwoniąca: To jest wypadek medyczny! Moja mama straciła przytomność.
  • Operator: Rozumiem. Proszę zachować spokój. Gdzie się Pani znajdują?
  • Osoba dzwoniąca: Jestem w domu przy ulicy Mainstraße 123.
  • Operator: Dobrze. Natychmiast wysyłam pomoc. Jak się Pani nazywa?
  • Osoba dzwoniąca: Nazywam się Lisa Mustermann.
  • Operator: Dziękuję. Czy mogę prosić o Pani numer telefonu w razie konieczności oddzwonienia?
  • Osoba dzwoniąca: Oczywiście, mój numer to 0123456789.
  • Operator: Dobrze, proszę opisać mi stan Pani mamy. Czy oddycha?
    Osoba dzwoniąca: Tak, oddycha, ale nie reaguje na bodźce zewnętrzne.
  • Operator: Rozumiem. Proszę pozostać na linii. Niech Pani spróbuje ułożyć mamę w wygodnej pozycji, unikając poruszania jej głową. Proszę zabezpieczyć otoczenie.
  • Osoba dzwoniąca: Rozumiem, zajmuję się tym. Proszę się pospieszyć!
  • Operator: Robimy, co możemy, Pani Liso. Służby ratunkowe są już w drodze.