Lekcja 23 – Słownictwo w banku

Kliknij w odtwarzacz i ucz się razem z nami:

LEKTION 23

Przydatne zwroty:

  • Kann ich Geld abheben?
    Czy mogę wypłacić pieniądze?
  • Ich möchte Geld einzahlen.
    Chciałbym wpłacić pieniądze.
  • Wie hoch sind die Kontogebühren?
    Jak wysokie są opłaty za prowadzenie konta?
  • Wie lange dauert es, bis das Geld überwiesen wird?
    Ile czasu trwa przekazanie pieniędzy?
  • Welche Arten von Krediten bietet die Bank an?
    Jakie rodzaje kredytów oferuje bank?
  • Kann ich einen Kontoauszug bekommen?
    Czy mogę otrzymać wyciąg z konta?
  • Wie kann ich mein Online-Banking einrichten?
    Jak mogę skonfigurować bankowość internetową?

Dialog w banku:

Kunde (K): Guten Tag! Ich würde gerne mein Konto überprüfen lassen.
Bankmitarbeiter (B): Guten Tag! Natürlich, ich kann Ihnen dabei helfen. Haben Sie Ihre Kontonummer dabei?
K: Ja, hier ist meine Kontonummer.
B: Vielen Dank. Ich werde Ihr Konto überprüfen. Was möchten Sie wissen?
K: Ich möchte gerne den aktuellen Kontostand wissen.
B: Kein Problem. Bitte warten Sie einen Moment. Ihr aktueller Kontostand beträgt 1.500 Euro.
K: Gut, danke. Ich möchte auch gerne 500 Euro von meinem Konto abheben.
B: In Ordnung. Hier sind Ihre 500 Euro. Gibt es noch etwas, bei dem ich Ihnen helfen kann?
K: Ja, ich würde gerne eine Überweisung tätigen. Kann ich das hier erledigen?
B: Ja, selbstverständlich. Benötigen Sie die Bankdaten des Empfängers?
K: Ja, ich habe die Daten hier. Wie lange dauert es, bis das Geld beim Empfänger ist?
B: Normalerweise dauert es 1-2 Werktage, aber es kann auch schneller gehen. Gibt es sonst noch Fragen?
K: Nein, das war’s. Vielen Dank für Ihre Hilfe!
B: Gern geschehen! Wenn Sie weitere Fragen haben, stehe ich Ihnen gerne zur Verfügung. Einen schönen Tag noch!
K: Ihnen auch einen schönen Tag. Auf Wiedersehen!
B: Auf Wiedersehen!

Tłumaczenie:
K: Dzień dobry! Chciałbym sprawdzić moje konto.
Pracownik banku (P): Dzień dobry! Oczywiście, mogę w tym pomóc. Czy masz przy sobie numer konta?
K: Tak, tutaj mam moją kartę konta.
P: Bardzo dziękuję. Sprawdzę twoje konto. Czego chciałbyś się dowiedzieć?
K: Chciałbym poznać aktualny stan konta.
P: Żaden problem. Proszę zaczekać chwilę. (Pracownik banku sprawdza konto.) Twój obecny stan konta wynosi 1500 euro.
K: Dobrze, dziękuję. Chciałbym także wypłacić 500 euro z mojego konta.
P: Zrozumiane. Czy chcesz to wypłacić gotówką czy przelewem?
K: Gotówką, proszę.
P: Dobrze. Oto twoje 500 euro. Czy jest coś jeszcze, w czym mogę pomóc?
K: Tak, chciałbym dokonać przelewu. Czy mogę to załatwić tutaj?
P: Tak, oczywiście. Potrzebujesz dane bankowe odbiorcy?
K: Tak, mam te dane tutaj. Jak długo potrwa, zanim pieniądze dotrą do odbiorcy?
P: Zazwyczaj trwa to 1-2 dni robocze, ale czasami może być szybciej. Czy są jeszcze jakieś pytania?
K: Nie, to wszystko. Dziękuję za pomoc!
P: Nie ma sprawy! Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, chętnie ci pomogę. Miłego dnia!
K: Również miłego dnia. Do widzenia!
P: Do widzenia!